La futura llei d'Educació (les novetats de la nova legislació)

LES NOVETATS DE LA NOVA LEGISLACIÓ
  1. El cos públic de docents tindrà perfils més flexibles, d'acord amb les necessitats de la població escolar.
  2. Un nou estatut de la funció pública docent regularà els aspectes generals de la professió.
  3. Les direccions dels centres es professionalitzaran i tindran condicions de treball
  4. específiques i més estabilitat per formar un equip durador.
  5. Els centres tindran més autonomia per fixar els perfils professionals que necessiten i administrar els seus pressuposts.
  6. Un institut d'avaluació i d'ordenació curricular avaluarà, juntament amb la inspecció, a mestres, centres i alumnes.
Informació extreta de la notícia Los docentes i los centros escolares serán sometidos a evaluaciones de Mercè Beltran, publicada el dissabte 17 de novembre a la Vanguardia.

Dono gràcies a la col·laboració de Teresa Alfaro, companya meva d'estudis, per la seva implicació en el funcionament d'aquest bloc. Aquesta notícia portarà nous comentaris en un futur pròxim dins d'aquest espai, de moment faig una pinzellada d'una de les informacions que ens aporta.

He numerat les diferents novetats per si en els comentaris voleu fer un esment específic. I perdoneu pel tema de comentaris, molts ja m'heu dit que sense bloc no podeu comentar, avui he pogut canviar aquesta opció, i tots els que no en tinguin poden comentar clicant com anònim.



La meva opinió.

Basant-me de moment en aquests aspectes (encara m'he d'informar molt més), crec que probablement la futura llei és un pas endavant en tant a la diversitat escolar.
Marcant-me com a fidel defensor de l'escola pública, considero que al llarg dels darrers anys alguns centres escolars s'estan tornant grissosos, potser per una manca de llibertat o potser per un grau de dificultat pedagògica; a les nostres escoles els falta més colors pedagògics i metodològics.
Crec que molts centres (a excepció de molts col·legis innovadors, com per exemple el Martinet, escola Decroly...) es deixen emportar per la comoditat i els seus mestres cauen en un paper transmissor, paper que critiquem i critiquem. El poder triar, per part dels centres, als nous docents ho trobo una bona eina per crear més diversitat i desmarcant-nos així d'anar en una sola direcció, emprenent "nous" camins a recórrer (SEMPRE QUE LA LÍNIA QUE ES VULGUI SEGUIR, TRENQUI AMB L'ÚS ÚNIC DE FITXES - escola únicament transmissora).
Les escoles així busquen un tipus de mestre que encaixi bé en el seu ideari i metodologia (les escoles de corrents pedagògics i metodològics buscaran mestres models afins als seus trets; Però esperem que la llei no sigui una arma de doble fil, i les escoles de caire transmissiu utilitzin aquest apartat de la llei per allunyar als mestres innovadors, amants de la seva feina, de fer-les canviar).

Una abraçada


PS NOVA ENQUESTA!!!

2 comentaris:

Jose Martín ha dit...

Aquesta Llei d'Educació és molt important i cal ser molt responsable en la seva redacció.

Els principals trets que es coneixen porten cap a la privatització de l'Educació, apropant-se al model anglosaxó, amb tots els riscos que això comporta pel dret a l'Educació Pública de Qualitat.

Estela ha dit...

crec que a les escoles públiques hi ha masses "anades i vingudes" d´aqui cap allà dels mestres i si això s´organitza més bé es podria tenir un perfil més clar com a grup de treball.els nens encara no s´hamn adaptat a un professor que ja el canvien de lloc.això no pot ser.